Mint minden az életünkben a marketing is rendszerben működik és teljesedik ki igazán. Ha csak egyes eszközökre figyelünk oda és a teljes egészet nem kezeljük egyben, akkor éppen lehetnek sikerek – például pár eladás – de összességében nem jutunk előrébb. Nem fog az emberek fejében megmaradni a márka, a termék és eleshetünk a nagy nehezen megszerezett vásárlóktól is, mert nincs miért ragaszkodjanak.

De ha kellően összetett élmény nyújtunk nekik a marketing rendszerek segítségével, ha kedvességet, figyelmet fordítunk rájuk, ha érzik, hogy fontosak a márkának, akkor a márka, termék felértékelődik bennük. Ezt a rendkívül fontos feladatot látja el a marketing rendszer.

Ha minden kirakó a helyére kerül, akkor egyenes út a fejlődéshez és a kiszámítható árbevételhez.

Játssz az építőkockáiddal

A marketing rendszer olyan mintha Jengával játszanánk, ugye emlékszel még erre a játékra? Összerakjuk az egészet, sehol nem hiányzik egy darab sem belőle, a tökéletes kezdet. Azonban ahogy elkezdünk játszani és ahogy elindítjuk a marketing rendszerünket élesben, nagyon oda kell figyelni arra, hogy ne húzzuk ki belőle azt a részt, amivel minden elronthatunk és összeomolhat a rendszer.

A gondosan felépített marketing rendszer (direkt és remarketing hirdetések, utánkövetés, véleménykérés, vásárlói tájékoztatók, hírlevelek, stb.) akármilyen tökéletesnek is tűnnek elsőre, nem mindig hoznak azonnal sikert és általában nem is tökéletesek. A piac formálja! Például lehet az gondolod, hogy a kreatív vagy az üzeneted tökéletesen jellemzi a márkádat, de semmi reakciót nem vált ki a célközönségedből. Ilyenkor mit csinálsz és mit tesznek a marketingeseid? Ráfogjátok, hogy az egész rendszer rossz, nyomjátok tovább és égeti a pénzt, vagy megnézitek melyik építőkockát kell fejleszteni?

Valószínűleg nem a rendszer rossz, de hiba van benne! A külső szem sokat segíthet a hiba feltárásban, mert sokszor akik nagyon benne vannak, nem látják a fától az erdőt.

Légy látható, gondolkoztass el, buzdíts cselekvésre és utána gondoskodj vásárlóidról!

A model, amit használunk, 4 fő részből áll: SEE-THINK-DO-CARE, amit mi csak STDC-nek becézünk.

Az első részben a direkt hirdetések állnak, vagyis hogyan találkoznak a márkával először az érdeklődők. Milyen üzenetre, kreatívra kapják fel a fejüket és mit azonosítsanak a márkával. Ugyebár tudjuk, hogy az első benyomás mennyire fontos.

A második részben az a célunk, hogy elgondolkodtassuk, erősítsük azt amit szeretnénk, hogy a márkával azonosítsanak. Továbbá megismerjenek minket, még szimpatikusabbá váljunk a szemükben. Ez a rész nagyon fontos abból a szempontból is, hogyha egy termék vásárlásán gondolkoznak, mindenképpen eszébe jusson a mi márkánk, az is opció legyen a fejében. Mert lehet, hogy nem most fog például mosógépet vásárolni, hanem fél év múlva, de akkor ott legyünk a fejében.

A harmadik etapban már cselekvésre buzdítunk. Ekkor már megismert minket, szimpatikus a márka, a termék, döntésközeli állapotban van a potenciális vásárlónk. Talán fel is iratkozott a hírlevelünkre, egyre közelebb jutott hozzánk. A döntés pillanatában ott kell lennünk, látnia kell minket egy-egy hírlevélből, remarketing hirdetésből, a Facebook posztjainkat, hogy velünk, mellettünk döntsön.

Az utolsó része a rendszernek már az, ami vásárlás után történik. Sajnos nagyon sok márka nem foglalkozik a meglévő vásárlóival, elhanyagolja őket és csak arra koncentrál, hogy még több új vásárlót szerezzen. Azonban a CARE rész, ami igazán a titok nyitja. Érdeklődj milyen volt a szolgáltatásod, kérd ki a véleményüket, nyugtasd meg őket, hogy jó döntést hoztak, adj nekik tanácsot. Ebből fogják igazán érezni azt, hogy érdemes volt tőled vásárolni, különlegesnek fogják érezni magukat és még jobban elkezdenek kötődni a márkához.

Ez a négy rész (STDC) fogja sikerre vinni vállalkozásodat. Ha állandóan mindenkit csak arra ösztönzől, hogy vásároljon, nem fogsz kitűnni a tömegből, csak egy leszel a sok közül.

Nem mindig tökéletes minden elsőre, sőt!

Most pedig hogy már ismered, mi hogyan is dolgozunk és mi a gondolkodásmódunk, térjünk is vissza az építőkockákhoz. Van, hogy a rendszerből ki kell venni egy vagy több építőkockát, és azokat át kell alakítani, esetleg nagyobb erőforrást vagy erőfeszítést kell belefektetni. De csak így lehet magasabbra jutni, ahogy a Jengában is. És habár a játékszabályzat tiltja ebben a játékban, de van, hogy többet is hozzá kell adnunk a siker érdekében vagy át kell alakítanunk a struktúráját.

De mindez nem jelenthet gondot, ha pontosan látod, honnan vegyél el belőle és mit adj hozzá a rendszeredhez.

Te vagy a marketingeseid meglátjátok ezeket a lehetőségeket?  Tudjátok min kell javítani a rendszerben vagy mi az amit végleg ki kell húzni belőle?

Ki okoskodik itt? 

Szia, én Kusnyár Nóra vagyok a Szeretetmárka marketing rendszerépítője és kivitelezője.  Több, mint 5 éve alakítok ki és kivitelezek marketing rendszereket, rengeteg márka marketingjébe láttam bele és fejlesztettem őket. Életfilozófiám az, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen.

Célom az, hogy segítsek a cégeknek a marketing eszközök által szeretetmárkává válni és megtalálni a számukra tökéletes utat. Marketing szemléletemet a Szeretetmárka építés attitűdjében tudom maximálisan kiélni, szerintem kizárólag olyan céget érdemes építeni, amelynek termékeiért a vásárlók rajonganak és ragaszkodnak.

Marketing játszóterünk

Habár szerintünk egy teljes marketing rendszer a kulcs, van, hogy egy cégnek már megvan a rendszere, működget is, de egyes csatornákon fejleszteni kell. Most leírom neked, melyek azok az eszközök, csatornák, amiben ötleteket, javaslatokat tudunk adni:

  • weboldal felépítés, struktúra, megjelenés, látogatói utak kialakítása (WordPress oldalakat esetén kivitelezés, pluginek, folyamatok kialakítása, integrációk)
  • Facebook hirdetések
  • Google Ads hirdetések
  • Hotjar feltérképezése, elemzése, integrálása
  • hírlevél automatizációk
  • Optimonk popup-ok

Elakadtál valamiben és nem tudsz haladni a marketing rendszered építésében? Esetleg kapacitáshiányban szendvedtek? Vedd fel velünk a kapcsolatot, szívesen segítünk!