Szeretetmárka Marketing Menedzsment | Szeretetmárka

Te is azok közé a cégvezetők közé tartozol, akinek a vállalkozása minimum 3-6 éve a piacon van és saját termékkel vagy szolgáltatással nyűgözi le a vásárlókat? A céged létszáma 2-10 fő közötti, az éves árbevétel 30 000 000 – 90 000 000 forint között mozog?

Ha igen, egy dolgot tehetek: elismeréssel adózom az eddigi teljesítményetek előtt! Erre a szintre eljutni ugyanis kizárólag olyan termékkel és szolgáltatással lehet, amit az emberek szeretnek, szívesen újravásárolnak és jó szívvel mesélnek róla a barátaiknak.

Úgy érzed, a cégedben benne van a fejlődés lehetősége, a csapatod jó, de nem tudod, hogyan kellene szintet ugrani?

A válaszom: ki kell alakítanotok a marketing menedzsment kultúráját a cégedben!

Szia, Jóljárt Dávid vagyok, jelenleg az ANITATOTH natúrkozmetikai márka és a MAGNOLIA DAY SPA interim marketing vezetője. A piacon már sikeres, de a fejlődésben elakadó cégeknek segítek úgy, hogy kialakítom náluk a marketing menedzsment kultúráját.

Marketing vezetői szemléletemet a Szeretetmárka építés attitűdjében tudom maximálisan kiélni, mert szerintem kizárólag olyan céget érdemes építeni, amelynek termékeiért a vásárlók rajonganak és ragaszkodnak.  

A marketing menedzsment hiánya a mikrovállalkozásokban avagy kevesen csinálnak rettenetesen sok dolgot tudatos tervezés és célmeghatározás nélkül

A magyarországi mikrovállalkozások (éves árbevétel 700 000 000 alatt, létszám 10 fő alatt) eszméletlen energiát és időt ölnek a marketing csinálásába. Fejlesztik a weboldalt/webáruházat, különböző landing page-eket készítenek, hirdetnek és posztolnak a Facebookon, illetve az Instagramon, blogot írnak, adatbázist építenek letölthető anyagokkal vagy popupokkal. Időnként hírlevelet küldenek, Google Ads hirdetéseket futtatnak és különböző tartalmakat készítenek a Youtube-ra.

Félre ne érts, ezek mind nagyon fontos elemei a céged marketing eszköztárának és szükség van rájuk, ám akad pár kérdés, amelyre tapasztalataim szerint a cégvezetők többségének nincsen válasza:

1, Mi az éves/negyedéves/havi célod? Vagyis a céged marketing tevékenységét milyen cél elérésére fókuszálod?

2, Milyen tervezett, de a gyors változásokhoz rugalmasan reagáló marketing stratégiád van arra, hogy a célodat elérd? (Természetesen éves/negyedéves/havi bontásban megfogalmazva).

3, Céljaid eléréséhez mely marketing eszközök vannak a legnagyobb hatással?

4, A legnagyobb hatású marketing eszközök milyen hatékonysággal működnek jelenleg és hogyan lehetne azokat fejleszteni?

5, Hogyan épül fel az a marketingrendszer a cégedben, amellyel megjósolod egy adott időszak – pl. következő hónap vagy negyedév – árbevételét?

6, A marketinggel foglalkozó kollégáid mennyire képzettek a saját területükön és milyen hatékonysággal működnek együtt?

Volt esetleg olyan kérdés, amire nem tudtál azonnal válaszolni?

A vállalkozásod továbbfejlődésének gátja az, hogy nincs stratégiai szinten átgondolva és egy adott célnak szentelve a teljes marketing aktivitás. Ritkán találkoztam olyan céggel az elmúlt 12 évben, ahol a teljes csapat összehangoltan egy adott cél elérésért dolgozott volna.

Egy mondatban összefoglalva így jellemezném a magyar mikrovállalkozások marketing tevékenységét: kevesen csinálnak rettenetesen sok dolgot tudatos tervezés és célmeghatározás nélkül.

Marketing menedzsment versus marketing csinálás

Egyik kedvenc sportvezetőm dr. Kemény Dénes. Ha nem vagy otthon a vízilabdában: 1997 és 2012 között volt a magyar válogatott szövetségi kapitánya, ez idő alatt 3-szoros Olimpiai bajnok, Világbajnok, 2-szeres Európa bajnok, 2-szeres Világliga-győztes, Világkupa győztes. Vagyis a valaha volt egyik legsikeresebb vízilabda edző.

Az ő példáján mutatom be, mi a különbség a menedzselés és a csinálás között.

Fotó: RAS Archívum

Szövetségi kapitányként, azaz menedzserként az alábbi teendői voltak:

  • A vízilabda szövetséggel közösen kitűzték az adott ciklus céljait
  • Kialakította a saját szakmai stábját például csapatorvos, kapusedző, másodedző…stb.
  • Folyamatosan figyelte a magyarországi játékosokat
  • Kidolgozta a magyar csapat taktikáját, játékfiguráit
  • Elemezte az ellenfelek játékstílusát, taktikáját
  • A mérkőzés közben belenyúlt az előre felépített taktikába, ha látta, az adott ellenfélnél nem lesz elég a győzelemre
  • Kielemezte a mérkőzéseket a csapattal közösen
  • Támogatta a játékosait, ha szükségük volt rá

Ha a menedzseri teendői helyett inkább a csinálással foglalkozott volna:

  • Együtt edzett volna ő is a csapat tagjaival
  • A mérkőzésének irányítása közben időnként beugrott volna a medencébe pár támadás erejéig vagy a kapuba, hogy megfoglyon pár lövést
  • A mérkőzések előtt begyúrta volna be a játékosokat
  • Mosta volna a törölközőket és a köntösöket
  • Ő készítette volna a reggelit, ebédet és vacsorát, hogy jól táplálkozzanak a fiúk
  • Kitakarított volna az öltözőben edzés előtt és után

Szerinted lenne most Magyarországnak ebből az időszakból 3 Olimpiai – 2 Európabajnoki aranya, Világbajnoki, Világliga – és Világkupa elsősége, ha a menedzselés helyett a csinálásra fókuszál?

Vezesd be a marketing menedzsment kultúráját a cégedbe és érjetek el addig sosem átélt sikereket!

Szerinted milyen hatással lenne a cégedre, ha mindazt, amit eddig jól csináltatok, egy tudatos, tervezett és fókuszált módon folytatnátok?

Meghatároznád a célokat, a legjobb emberek vennének körül, akikkel közösen kidolgoznátok a cél eléréséhez szükséges stratégiát, majd mindenki a saját területén maximálisan odatenné magát, hogy célt elérjétek.

Folyamatosan figyelnétek a piac rezdülését és arra mindig a cél eléréséhez szükséges módon reagálnátok. Építenétek egy olyan marketing rendszert, amely tervezhetően hozza a vásárlókat, így előre megjósolhatod az adott év árbevételét és nyereségét.

Szeretnéd így vezetni a cégedet? Remélem igen!

A következő lehetőségeid vannak a marketing menedzsment kultúrájának bevezetésére:

A, beletanulsz a marketing menedzsmentbe olyan szinten, hogy stratégiai és szervezési szinten urald a céged marketing tevékenységét

B, keresel egy marketing menedzsert, aki legalább 6-8 év szakmai tapasztalattal rendelkezik, kezébe fogja a gyeplőt és mindent megtesz azért, hogy elérje az általad kitűzött célokat

A beletanulást ebben a pillanatban elkezdheted! A Szeretetmárka Inspirációs és Oktatási központjában egy folyamatosan fejlődő és aktualizált marketing menedzsment tudásanyagból meríthetsz ihletet. Tulajdonképpen a saját marketing vezetői módszertanomat adom át Neked.

Mit kell hozzá tenned? Regisztrálj és máris elérsz minden tudásanyagot!

Tanulj bele a marketing menedzsmentbe és urald a folyamatokat!

Hogyan segítek Neked elsajátítani a marketing menedzsmentet? A Szeretetmárka Inspirációs és Oktatási központjában az alábbiak várnak:

  • A mikrovállalkozások marketing menedzsmentjének 11 állandó teendője
  • Tisztában leszel a piacod valóságával és a konkurenseid veséjébe is beleláthatsz
  • Ihletet meríthetsz ahhoz, hogyan szerezz új lendületet, ha picit kiégtél a vállalkozás vezetésébe
  • Pontosan meg tudod majd határozni a célcsoportodat
  • Megismered azokat a cégvezetői tulajdonságokat és készségeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy magasabb szintre emeld a cégedet
  • Kialakíthatod azt a cégkultúrát, ahol mindenki az adott elvek betartásával hozza ki magából a maximumot
  • Leellenőrizheted, hogy mennyire hatékony a jelenlegi marketing eszköztárad és útmutatót kapsz ahhoz, hogy tudod professzionálissá tenni

Minden fejezethez tartoznak javasolt feladatok, könyvajánlók, segítő és inspirációs videók. Ha van marketing menedzsered, könnyedén górcső alá tudod venni a munkáját.

Már csak regisztrálnod kell?

Van bármi veszíteni valód? 😉

Megismerhetünk még jobban, hogy számodra kizárólag értékes inspirációt nyújthassunk?
Elolvasom az Adatvédelmi Irányelveket!