tartsd ujjad a marketing kampányaid gazdasági ütőerén!

A marketingre befektetésként tekints, ne költségként 

A marketingre szánt összegre minden esetben befektetésként tekints, ne költségként! Miért? Mert a marketing célja a vásárlók szerzése és a márkaépítés. Előbbi azonnal, utóbbi hosszú távon hoz bevételeket a céged számára. Minden marketing befektetéseddel azt a célt kell kitűznöd, hogy a lehető legjobban megtérüljön.

Hiszed vagy sem, ez a szemléletváltás is radikálisan megváltoztatja a marketinged eredményességét és a marketing tevékenység iránti motivációdat.

Fókuszban az ideális megtérülési arány

Marketing befektetésed minimum 8-szorosan kell, hogy megtérüljön. Az ideális a 10-szeres és persze minél nagyobb ez az érték, annál jobb Neked. A marketing matekod fókuszában a megtérülési arány kell, hogy álljon. Amíg tartod a 8-10-szeres (vagy annál nagyobb) megtérülést, akkor nincs más dolgod, mint növelni a marketing befektetésedet.

Gyors matek: ha 100 000 forint hirdetési költéssel 10-szeres megtérüléssel csinálsz 1 000 000 forint árbevételt, akkor duplázz és nézd meg eléred-e a 2 000 000 forintot. Ha igen, akkor négyszerezd az eredeti 100 000 forintos marketing befektetést és derítsd ki, meglesz-e a 4 000 000 forint. Addig növeld a befektetést, amíg a megtérülési arányod fennmarad. 

Feladat:

Készítsd el a céged Marketing Matekját!

Hogyan?

Elkészítettem a Marketing Matek kalkulátor, amivel le tudod modellezni a teljes marketing kampányod matekját. Segít tisztán látni azt is, milyen számokat és együtthatókat kell elérned az általad kitűzött árbevételhez. A megtérülési mutató pedig kontroll alatt tartja számodra mindezt.

Találsz a visszatérő vásárlókra vonatkozó kalkulációs részt. Mindenképpen kalkuláld 1 éves viszonylatban is céged Marketing Matekját mert akkor látsz teljes képet. Kiderülhet, hogy az első vásárlást érdemes magasabb költségen megszerezned, ha az újravásárlóid aránya és az 1 év alatt elköltött vásárlási összeg magas.

Amit a Marketing Matek kalkulálás előtt feltétlenül tudnod kell

Mielőtt belevágsz az online marketing kampányodba, az alábbi kérdésekre forintra pontosan kell tudnod válaszolni:

– Mekkora a (nettó) nyereséged az adott terméken?

– Mennyi lehet maximum 1 kattintás költsége?

– Mennyi lehet maximum 1 vásárló költsége?

– Mennyi lehet maximum 1 feliratkozó költsége?

Továbbá:

– Mekkora lesz az átlagos vásárlói kosárérték?

– Mekkora a webáruház vásárlói konverziós aránya?

– Mekkora az újravásárlók aránya?

– Mekkora az újravásárlások átlagos értéke?

Ha ezeket a számokat tudod és ez alapján finomítod vagy finomíttatod a marketingeseddel a kampányodat, akkor érsz el olyan megtérülési arányt, amellyel folyamatosan növeled a vállalkozásod bevételeit.

Segítő videó

Ebben a videóban segítek Neked a Marketing Matek kitöltésében.

Önellenőrzés:

Fordítva a lovon

Tapasztalatom szerint a cégek többsége a fent leírtakkal ellentétben úgy indít marketing kampányt, hogy meghatároznak egy elköltendő büdzsét, lefut a kampány és utólag elemzik annak eredményességét. Ez viszont inkább szerencsejáték, mintsem tudatos marketing tervezés.

Természetesen a kezdeteknél meg kell határozni egy összeget, de akkor is tudnod kell a Marketing Matekod által, hogy milyen mutatók mellett működik gazdaságilag megfelelően a kampányod.

Lényegtelen, irreleváns mutatók

Marketing ügynökségek kedvenc prezentációs eszköze, amikor irreleváns mutatókkal magyarázzák ügyfelüknek az eredménytelen kampány-bizonyítványt. (Sokszor voltam fültanúja, nagyon mulatságos.) Beszélnek a rengeteg kattintásról, meg arról, hogy milyen magas az átkattintási arány. Aztán rátérnek, hogy kapott a hirdetés sok lájkot, meg megosztást és még a Facebook oldal követői szám is nőtt. És, hogy a konverziók…ő…hát…abból sajnos kevés volt.

Aztán vannak az egy fokkal jobbak, akik nagy mennyiségű konverziót hoznak, csak azt nem érted, miért nem elégedetlen az ügyfelük. Azért, mert a konverziók száma önmagában nem értelmezhető. Neked a konverzió költségére kell fókuszálnod és arra, hogy áll az összhangban az előzetesen kalkulált értékeiddel.

Mert lehet örömteljes az 50 darab konverzió, ám ha Te az az 1 vásárlásra jutó konverziós költséget 5000 forintban határoztad meg, de 9000 forintért kapod, kevés az ok a vidámságra. Szinte biztos, hogy a megtérülési arányod is alacsony.

Még valami: ha a marketingesed vagy marketing ügynökséged nem kérdezi meg Tőled a marketing kampány előtt, hogy mennyi lehet a maximum vásárlási/konverziós költség, tudd, egy amatőrrel állsz szemben. (Persze Neked cégvezetőként tudnod kell ezt az értéket.)

 

Tartsd ujjad a marketing kampányaid gazdasági ütőerén!

Ezzel a fejezettel abban szeretnélek támogatni, hogy marketing kampányaid matematikailag is eredményesek legyenek.

Töltsd le a Marketing Matek kalkulátort, a videóval pedig segítek a kitöltésben és bemutatom, minként nézd az értékek együtthatóit.

Ha szükséged van a személyes segítségemre

A fejezetek megírásánál az volt a legfontosabb szempontom, hogy önállóan is fel tudd építeni a Szeretetmárkádat. Persze vannak pillanatok, amikor jól jön egy külső szem vagy egy kontrol, ez esetben ajánlom a Marketing Mentor Programomat

Jóljárt Dávid

A marketingre befektetésként tekints, ne költségként 

A marketingre szánt összegre minden esetben befektetésként tekints, ne költségként! Miért? Mert a marketing célja a vásárlók szerzése és a márkaépítés. Előbbi azonnal, utóbbi hosszú távon hoz bevételeket a céged számára. Minden marketing befektetéseddel azt a célt kell kitűznöd, hogy a lehető legjobban megtérüljön.

Hiszed vagy sem, ez a szemléletváltás is radikálisan megváltoztatja a marketinged eredményességét és a marketing tevékenység iránti motivációdat.

 

Fókuszban az ideális megtérülési arány

Marketing befektetésed minimum 8-szorosan kell, hogy megtérüljön. Az ideális a 10-szeres és persze minél nagyobb ez az érték, annál jobb Neked. A marketing matekod fókuszában a megtérülési arány kell, hogy álljon. Amíg tartod a 8-10-szeres (vagy annál nagyobb) megtérülést, akkor nincs más dolgod, mint növelni a marketing befektetésedet.

Gyors matek: ha 100 000 forint hirdetési költéssel 10-szeres megtérüléssel csinálsz 1 000 000 forint árbevételt, akkor duplázz és nézd meg eléred-e a 2 000 000 forintot. Ha igen, akkor négyszerezd az eredeti 100 000 forintos marketing befektetést és derítsd ki, meglesz-e a 4 000 000 forint. Addig növeld a befektetést, amíg a megtérülési arányod fennmarad.

Feladat:

Készítsd el a céged Marketing Matekját!

Hogyan?

Elkészítettem a Marketing Matek kalkulátor, amivel le tudod modellezni a teljes marketing kampányod matekját. Segít tisztán látni azt is, milyen számokat és együtthatókat kell elérned az általad kitűzött árbevételhez. A megtérülési mutató pedig kontroll alatt tartja számodra mindezt.

Találsz a visszatérő vásárlókra vonatkozó kalkulációs részt. Mindenképpen kalkuláld 1 éves viszonylatban is céged Marketing Matekját mert akkor látsz teljes képet. Kiderülhet, hogy az első vásárlást érdemes magasabb költségen megszerezned, ha az újravásárlóid aránya és az 1 év alatt elköltött vásárlási összeg magas.

Segítő videó

Ebben a videóban segítek Neked a Biznisz Matek kitöltésében.

Önellenőrzés:

Fordítva a lovon

Tapasztalatom szerint a cégek többsége a fent leírtakkal ellentétben úgy indít marketing kampányt, hogy meghatároznak egy elköltendő büdzsét, lefut a kampány és utólag elemzik annak eredményességét. Ez viszont inkább szerencsejáték, mintsem tudatos marketing tervezés.

Természetesen a kezdeteknél meg kell határozni egy összeget, de akkor is tudnod kell a Marketing Matekod által, hogy milyen mutatók mellett működik gazdaságilag megfelelően a kampányod.

Lényegtelen, irreleváns mutatók

Marketing ügynökségek kedvenc prezentációs eszköze, amikor irreleváns mutatókkal magyarázzák ügyfelüknek az eredménytelen kampány-bizonyítványt. (Sokszor voltam fültanúja, nagyon mulatságos.) Beszélnek a rengeteg kattintásról, meg arról, hogy milyen magas az átkattintási arány. Aztán rátérnek, hogy kapott a hirdetés sok lájkot, meg megosztást és még a Facebook oldal követői szám is nőtt. És, hogy a konverziók…ő…hát…abból sajnos kevés volt.

Aztán vannak az egy fokkal jobbak, akik nagy mennyiségű konverziót hoznak, csak azt nem érted, miért nem elégedetlen az ügyfelük. Azért, mert a konverziók száma önmagában nem értelmezhető. Neked a konverzió költségére kell fókuszálnod és arra, hogy áll az összhangban az előzetesen kalkulált értékeiddel.

Mert lehet örömteljes az 50 darab konverzió, ám ha Te az az 1 vásárlásra jutó konverziós költséget 5000 forintban határoztad meg, de 9000 forintért kapod, kevés az ok a vidámságra. Szinte biztos, hogy a megtérülési arányod is alacsony.

Még valami: ha a marketingesed vagy marketing ügynökséged nem kérdezi meg Tőled a marketing kampány előtt, hogy mennyi lehet a maximum vásárlási/konverziós költség, tudd, egy amatőrrel állsz szemben. (Persze Neked cégvezetőként tudnod kell ezt az értéket.)

 

Tartsd ujjad a marketing kampányaid gazdasági ütőerén!

Ezzel a fejezettel abban szeretnélek támogatni, hogy marketing kampányaid matematikailag is eredményesek legyenek.

Töltsd le a Marketing Matek kalkulátort, a videóval pedig segítek a kitöltésben és bemutatom, minként nézd az értékek együtthatóit.

Ha szükséged van a személyes segítségemre

A fejezetek megírásánál az volt a legfontosabb szempontom, hogy önállóan is fel tudd építeni a Szeretetmárkádat. Persze vannak pillanatok, amikor jól jön egy külső szem vagy egy kontrol, ez esetben ajánlom a Marketing Mentor Programomat

Jóljárt Dávid