A sikeres Landing Page titka

Egy sikeres Landing Page számtalan tényező jó együttállásának az eredménye. Nórával valahol 80 és 100 között van a közösen készített Landing Page-eink száma. Elképesztő mennyiségű tapasztalatot szereztünk, itt az ideje, hogy megosszuk Veled 😉

Milyen elemeket kell jól használnod a sikeres Landing Page elkészítéséhez? Íme a listánk:

 

Cél

Első eldöntendő kérdés: mi a célja az adott Landing Page-nek. „Értékesíteni akarok!” Mondhatod magadban. Igazad van, a Landing Page-ek nagyrésze ezért készül, de nem csak erre használható. Építhetsz vele adatbázist, növelheted a márkaismertségedet, becsatornázhatod az emberek érdeklődésüktől függően egyéb termékek irányába. Illetve arra használod, amire akarod.

Javalatok:

  • Határozd meg a Landing Page célját! Amíg nincs meg, ne állj neki a megvalósításnak.
  • Olyan célt határozz meg, amelyet egyértelműen tudsz mérni! Erre azért van szükséged, mert máskülönben nincs viszonyítási pontod. Azaz, amikor fejleszted, tudnod kell milyen cél elérése miatt teszed. Továbbá a kampány végén – illetve már közben is – el kell tudnod dönteni, hogy a Landing Page megérte-e a belefektetett munkát, energiát és pénzt.

 

Fő üzenet és a banner

„Egy kép többet mond ezer szónál.” Nehéz ezzel vitatkozni. Ám, ha egy ezer szónál többet mondó képhez írsz 1 brutál jó mondatot, akkor 2 dolgot érsz el vele:

1. az emberek megjegyzik az üzeneted és a márkádat

2. tovább fogják olvasni a Landing Page-et, mert felcsigáztad az érdeklődésüket

 Javaslatok:

  • Szánj időt a fő üzenetedre! A reklámban az igazi művészet 1 mondattal nagy hatást kiváltani és ez időigényes műfaj.
  • Teszteld az üzentet online hirdetésekkel! Az online hirdetések legnagyobb előnye, hogy viszonylag kis költségen kaphatsz gyors visszajelzéseket. Ha az üzenet nem hozza a lázba a célcsoportodat 5-7 napon belül, akkor engedd el, tervezz újat.
  • Használj saját fotót és/vagy dolgozz profi grafikussal! A képed stílusa, minősége pozícionálja a márkádat. Ha közepes minőségű, akkor a márkádat is annak fogják tartani.
  • A hirdetésekben és a Landing Page-n mindig ugyanazt a képet használd. Ha a hirdetésben szereplő képet egy másik követi a Landing Page-en, összezavarod a látogatót és elhagyja az oldalt, mert azt hiszi, rossz helyre kattintott.

Képek

A mobil korszak beköszöntével egy Landing Page leegyszerűsödött a szuper képek és a magával ragadó szövegek megfelelő sorrendben történő tálalására. Amíg a weboldalunk látogatói zömmel asztali gépen jöttek az oldalra, addig a mindenféle flick-flack, meg esztétikai csinnadratta sokat nyomott a latba, de mára ez kevésbé számít.

A kép az első, amit a látogatók néznek. Ez azt jelenti, hogy a Landing Page sztoriját el kell tudnod mesélni képekkel. Ha ezt jól csinálod, akkor a látogatóid bele-bele fognak olvasni a képek körül található szövegekbe is.

Javaslatok:

  • Hatványozottan igaz, amit a bannernél írtam: csakis szuper fotókkal dolgozz, mert különben a márkád pozíciója és megítélése szenvedi meg, azt pedig nem engedheted meg.
  • Figyelj a méretekre, főleg mobilon! Legjobb az 1:1 és a 8:10 arányú kép.

 

Alcímek

A látogató a bannerrel és a főcímmel indít. Ha megfogtad az érdeklődését, tovább görget. Megnézi a képeket és ha tetszik neki, amit lát, elolvassa a hozzá tartozó alcímeket. Az alcímekkel szövegesen kell tudnod elmesélni, miről szól a Landing Page. Ha felkelted vele a látogató figyelmét, bele fog olvasni a blokkok szövegébe.

Javaslatok:

  • Szánj időt az alcímekre! Majdnem olyan nehéz műfaj, mint a főcím, de megéri vele foglalkozni.
  • Maximalizáld és gyakorolj hatást 4-7 szavas az alcímekkel! Ha képes vagy rá, a látogatóknak gyorsan átmegy és megmarad a Landing Page lényegi kivonata. Sőt, még konvertálni is fog.
  • Ha megvan minden alcím, rendezd sorrendbe, majd tedd fel magadnak a következő kérdést: átmegy a Landing Page érdemi része kizárólag az alcímekkel? Amíg nem felelsz igennel, addig dolgozz rajta.
  • Az alcímek igazodjanak a képekhez vagy fordítva! Mivel a látogatók a kettőt együtt „dekódolják” ezért szinkronban kell, hogy legyenek.

 

Szövegek

A szövegek a Landing Page üzenetének átadásának 3. mélysége. (1. mélység képek, 2. mélység alcímek.) A szövegeket azok olvassák, akiket komolyabban érdekel a Landing Page mondanivalója. Ezért fontos, hogy aprólékosan kidolgozz minden mondatot.

Javaslatok:

  • Egy szöveges blokk ne legyen hosszabb 3-5 tömör mondatnál. Ha a látogató megtiszteli az Landing Page-edet azzal, hogy időt szán rá, akkor a lehető legrövidebb idő alatt kell rá hatást gyakorolnod.
  • A szöveged a lehetséges vásárlód szemszögéből íródjon! Rengeteg Landing Page esik a termék és a márka öntömjénezésének hibájába, ahelyett, hogy az olvasó vágyaira fókuszálna.
  • Kerüld a közhelyeket! Ne használd a: fedezd fel, éld át, felejtsd el, ints búcsút, gondosan válogatott, magas minőségű, több, mint, kattanj rá, pörögj rá, csapj le és ehhez hasonló, agyonrágott fordulatokat.
  • Úgy írd a szöveget, mintha valakivel beszélgetnél. A szövegírásban a legtöbben ott követik el a hibát, hogy teljesen másképpen akarják átadni az üzenetüket írásban, mint szóban. Pedig a 2 műfaj csak abban tér el, hogy az írott szövegben le tudod tisztítani a beszédbe beszűrődő felesleges sallangokat, valamint tömörré tudod tenni az üzentet. Az írott szöveg pont a beszédes jellegétől lesz élvezettel olvasható.

 

Blokkok kommunikációs linearitása

A Landing Page-ed olvasási mélységét az határozza meg, mennyire kötöd le a látogatód figyelmét. Ehhez két fontos eszköz van kezedben:

1. szövegek (előbb volt róla szó)

2. kommunikáció linearitása (erről van most szó 😉)

A kommunikáció linearitása akkor jó, ha a Landing Page-ed látogatója odatapad a kijelzőre. Ekkor megnyerted a figyelmét.

Javaslatok:

  • Ha megcsinálod az alcímek egymás után történő elolvasását, akkor már jó irányban vagy. Tedd meg ugyanezt a szövegekkel bővített blokkokkal is.
  • Ne légy rest húzni! A húzást, mint színházi kifejezést értem. Azaz, kivenni mondatokat vagy blokkokat a Landing Page-ről azért, hogy gördülékeny legyen a linearitás. A tökéletesség nem az, amihez már nincs mit hozzátenni, hanem az, amiből nincs mit elvenni. Azaz, ha úgy érzed törölhető egy-egy mondat vagy akár egy komplett blokk, hát töröld!
  • Olvasd el sokszor a szöveget egymás után, hogy érezd a gördülékenységét!
  • Aludj rá egyet! Mi rendszeresen úgy adunk Landing Page szöveget, hogy alszunk rá egyet. Sőt, azt a kulisszatitkomat is megosztom Veled, hogy a blogbejegyzéseimre/posztjaimra is mindig alszom. Aztán jól át is írom az előző este produktumát.

 

Gombok

A gombokat 2 módon használhatod:

1. akció gombként -> vásárlás, feliratkozás, letöltés…stb.

2. horgony gombként -> ha például az oldal alján van az ajánlat és hosszú a Landing Page, akkor érdemes beraknod olyan gombot, amivel az ajánlathoz ugrik

Javaslatok:

  • A gombod esztétikailag illeszkedjen a Landing Page designjához! Még akkor is, ha egyes kutatások kimutatták, hogy a piros gombra kattintanak legtöbben.
  • Használd az E/1-es feliratokat, úgy, mint „Megnézem”, „Letöltöm”, „Elolvasom”. Az emberek sokkal inkább azonosulnak olyan gombbal, ami az ő szemszögükből íródik.
  • 1 szavas gomb feliratokat használj, csak nélkülözhetetlen esetben legyen 2 szó a gombon! A gombnak cselekvésre ösztönző hatása kell, hogy legyen, plusz egyértelműen tudnia kell a látogatónak, hogy az adott cselekvés mit eredményez. Ezt 1 szóval el kell tudni neki mondanod.
  • Kerüld az idétlen és az olvasó szájába adott gombfeliratokat. Ilyenekre gondolok: „Oké, meggyőztél ide nekem a könyvet.” vagy „Mindig is erről álmondtam, máris megveszem.” Tiszteld meg a Landing Page-ed látogatóit azzal, hogy nem adsz a szájukba semmilyen mondatot, pláne olyat, amit nagy valószínűséggel nem használ, mert másképpen beszél.

 

Vélemények

Ha tudsz szerezz és használj fel véleményeket a Landing Page-en, mert megerősítik, illetve hitelesítik az azon található üzeneteket. A vélemény legfontosabb vonása, hogy nem az a lényeg, hogy mit mond, hanem hogy ki mondja. „Pisti 54, Salgótarján” véleménye nem nyom túl sokat a latba.

Javaslatok:

  • Szerezz véleményeket, visszajelzéseket! A pozitívat használd fel a Landing Page-en, a negatívat a termékfejlesztésben alkalmazd.
  • Használd a kép, név, titulus, cégnév adatokat azokról, akiktől véleményt kérsz! (Cégnév és titulus nyilván csak B2B célzás estén érdekes.) Ezek a leghitelesebbek, mert kis utánanézéssel kideríthető, hogy mennyire valós az adott vélemény.
  • Ha tudsz, akkor ismert ember vagy márka magas rangú beosztottjától kapott véleményt használj! Ismert ember vagy – márka magas rangú vezetőjének véleménye mindig többet nyom a latba, mint ismeretlen ember vagy ismeretlen márka munkatársa.
  • Használj előtte-utána képeket, amennyiben a terméked jellegét tekintve ilyen! Ebben az esetben kevésbé számít, ki van a képen, a látható eredmény lesz a fontosabb.

 

Az ember, aki a márka mögött van

Amikor egy márka alapítójának háttérsztorija szervesen kapcsolódik a cég kialakulásához, akkor érdemes azt elmesélni. Az emberek szeretik azokat a történeteket, amelyekkel azonosulni tudnak. Ennek egy rövid kivonatát remekül fel lehet használni a Landing Page-en, mert így a látogatók személyhez tudják kötni a márkát.

Javaslatok:

  • Profi fotóssal készíttesd le azt a képedet, amit a Landing Page-re felteszel! Egy agyonfilterezett szelfi sem adja vissza az a hatást, amit egy profi fotós készít. A látogatók képed minőségét a márkád minőségével azonosítják.
  • Tömörítsd a sztoridat 5-7 mondatra és feltétlenül legyen benne a miérted! Mint a többi blokkra itt is igaz, hogy kivonatold a lényeget és ezzel gyakorolj pozitív hatást.

Hossz

Szokták kérdezni, hogy „Milyen hosszú egy jó Landing Page?” Nincs ilyen szent Grál, amit méterben vagy blokkok számában használhatsz. Az ideális hossz az, amelyet a látogató élvezettel olvas végig és cselekszik.

Javaslatok:

  • Tedd ki élesbe a Landing Page-t és nézd meg Hotjarral – hamarosan lesz róla szó – hogy a hossz (és a linearitás) rendben van-e!
  • Mérd meg, hogy mennyi idő alatt olvasod végig a Landing Page-et! Ezt vesd össze a látogatók oldalon eltöltött átlagos idejével és a konverziók arányával. Ha számok alacsonyak, akkor sanszos, hogy rövidítened kell.

 

Mérés

A Landing Page próbája az, ha ráereszted a célcsoportodat és megnézed, hogy viselkednek. Két eszközt érdemes használnod. Az egyik a Google Analytics, amivel láthatod az oldalon eltöltött átlagos időt, kilépési százalékot, további navigációt.

A másik a Hotjar, amivel gördítési mélységet (scroll map), kattintások helyét (heat map) és valós látogató viselkedést is videózhatod. Ez utóbbi a leghasznosabb, mert pontosan látod mit és hogyan csinálnak a Landing Page látogatói, így kijelölik a fejlesztés irányát is.

Javaslatok:

  • Mérj, elemezz, javíts, majd kezd előröl a körforgást! Az elkészített Landing Page a munka 60%-a. Ha kitetted élesbe, akkor kezdődik a tánc. A látogatók viselkedésükkel megadják a visszajelzést arra, hogyan kell fejlesztened a Landing Page-et ahhoz, hogy jobb legyen és konverziókat hozzon.
  • Éppen ezért ne csiszold túl a Landing Page-et a tervezőasztalon. Számtalan olyan esetben volt részünk, amikor a cégvezetők szőrszálat hasogattak – minket meg az őrületbe kergettek – ahelyett, hogy kiraktuk volna az „elég jó” állapotú Landing Page-et, majd a visszajelzések alapján dolgoztunk volna rajta tovább.

Szia, Jóljárt Dávid vagyok, jelenleg az ANITATOTH natúrkozmetikai márka interim marketing vezetője, emellett szívügyem a magyar vegán gasztronómiai vállalkozások szakmai támogatása.

A piacon már sikeres, de a fejlődésben elakadó cégeknek segítek úgy, hogy kialakítom náluk a marketing menedzsment kultúráját. Szükséged lenne egy eredményes, jól konvertáló Landing Pagre? Írj nekünk és szívesen segítünk 😉

Segíthetünk Neked is a márkád/céged marketing fejlesztésében?

Márka Röntgen

Milyen lehetőségek vannak még a marketingetekben? Rövid tesztünk segítségével feltárhatod a potenciált, apró tanácsainkat felhasználva pedig hatákonyabbá teheted a marketing gépezetet.

Marketing Menedzsment

Hogyan menedzseld hatékonyan és sikeresen a márkád marketingjét? Megtudhatod a folyamatosan frissülő és megújuló inspirációs anyagokból, ajánlott feladatokból és könyvajánlókból.

Marketingrendszer Építés

A marketingrendszer a kiszámítható árbevétel fő forrása. Ha nincs megfelelő szakmai kompetencia a csapatodban, akkor nagyon szívesen besegítünk rövid, közép vagy akár hosszútávon.