fogalmazd meg a miértedet!

Azt gyanítom nincs ügyvezetőd és még nem a cég mindennapi vezetésétől hátérbe lépő tulajdonosként éled mindennapjaidat. Ha ez a feltételezés helytálló, akkor Te vagy a vállalkozásod alfája és omegája. Minden Tőled eredeztethető és minden hozzád vezethető vissza. Motiváltságod, iránymutatásod, döntéseid maximális hatással van a vásárálóidra, a munkatársaidra, a partnereidre, azaz a vállalkozásod teljes működésére és sikerességére.

Biztos vagyok abban, amikor elindítottad vállalkozásodat, tele voltál ambícióval, energiával, elszántsággal. Gyakran azt tapasztalom, hogy a cég fejlődésével, valamint a cégvezetők 8-10-15 vállalkozásukban eltöltött év után kicsit kiégnek és már nem tudják pontosan, miért csinálják az egészet.

Simon Sinek ennek témának szentelte „Kezdj a miérttel!” című könyvét. Én 2019-ben olvastam először, nekem nagyon betalált. Akkor 10. éve voltam vállalkozó és sajnos nem tudtam magamnak őszinte választ adni arra, miért vezetem a marketing ügynökségemet (Netchilli) vagy egyáltalán mi az, amiért felkelek nap, mint nap.

A helyzet fintora, hogy mikor hosszú ön-útkeresés és ön-újradefiniálás után megfogalmaztam a Miért-emet, megszüntettem a cégemet, mert rájöttem, nem a saját utamat járom. És lám, néhány hónap alatt radikálisan megváltozott az életem.

Ha kezdő vállalkozó vagy azért nélkülözhetetlen a Miért-ed tisztázása, hogy elindulhass. Meglegyenek ez első vásárlóid, legyenek megfelelő partnereid és ha már gazdaságilag ott tart a céged, fel tudd venni az első munkatársaidat. Ha már több éve működő vállalkozásod van és Szeretetmárkát akarsz építeni, akkor azért kiemelten fontos a mindenki számára egyértelmű

Miért, hogy megmaradjon a céged lendülete, a vásárlóid továbbra is elkötelezett és hűséges rajongói legyenek a márkádnak, valamint kizárólag olyan munkatársaid legyenek, akikkel el tudod érni üzleti céljaidat.

És van még valami…
Egy Szeretetmárka inspirál. Egy nem-Szeretetmárka manipulál. Mi a manipuláció? Árengedmény, megfélemlítés, extra mennyiségű plusz ajándék…stb. csak, hogy végre vásároljon valaki. Az Apple mikor vezetett be új terméket 20% árelőnnyel az első 100 vásárlónak? Az IKEA-ba sem az akciók miatt járnak az emberek, hanem álmokért. Chanel Nr. 5-ja még mindig az egyik legkelendőbb női parfüm. Nem azért, mert annyi plusz ajándékot kapsz hozzá.

A Szeretetmárkák azzal, hogy inspirálnak, erős vásárlói hűséget alakítanak ki. Próbálj meg egy hűséges és elkötelezett vásárlót elcsábítani a konkurensedtől! Esélyed sincs! Ám egy akcióval manipulált vásárló pontosan ugyanúgy fog elcsábulni a másik cég akciójától, mint a Tiédtől.

Mielőtt tovább olvasol, javaslom nézd meg Simon Sinek Miért-tel kapcsolatos videóját:

Feladat:

Fogalmazd meg és írd le 1-2 mondatban a Miért-edet!

Önellenőrzés:

Ha megvan a miérted…

1. Lefekvés előtt tedd fel magadnak a kérdést: Azért várom a holnap reggelt, mert … itt mondd el a Miértedet és a végén válaszolj 100%-ig őszintén magadnak IGEN-nel vagy NEM-mel. A Miérted akkor végleges, ha IGEN-nel válaszolsz. Javaslat: légy türelmes önmagaddal! Egyszerűnek tűnik, ám mégsem az. Sőt, lehet az egész életedet megváltoztatja.

2. Teszteld potenciális vásárlókon! Meséld el nekik miért csinálod a vállalkozásodat, miben hiszel és figyeld a reakciójukat. Ha online tevékenykedsz rakj össze egy Landing Page-t, ahol picivel részletesebben kifejted és mérd a feliratkozók számát. (Ezt tettem én is. Nekem a Szeretetmárka.hu oldalon jelenleg 17,2%-os a feliratkozási arányom. Ez mutatja, hogy százalékban vonzó a miértem másoknak. A scroll mélység például 50%, tehát ennyien olvassák végig a főoldalt.) Írj egy posztot a Facebookra és figyeld a reakciók számát. Elég beszédes adatok lesznek.

3. Mondd el a munkatársaidnak és nézd meg, ők hogyan reagálnak. Akiknek látod a csillogást és az elszántságot a szemében az a Te embered, akit viszont hidegen hagy, attól köszönj el! Aki nem tud – vagy nem akar – azonosulni a Miérteddel, azzal nem leszel képes Szeretetmárkát építeni.

Kis inspiráció:

Kis inspiráció. Megosztom Veled a saját Miértemet, hátha ihletet tudsz meríteni belőle.

Imádom boldoggá tenni az embereket olyan termékekkel, amelyek megvásárlásával egy csipet törődést, gondoskodást, életérzést, önmegvalósulást, mosolyt, énidőt adnak a vásárlóiknak. Mivel saját termék elkészítésére nincs tehetségem, ezért segítem a marketing fejlesztését azoknak a cégeknek, akik rendelkeznek ilyen termékkel és így lehetőségem van kiteljesedni.

Ezért dolgozom interim marketing vezetőként jelenleg 2 cégben, valamint marketing-mentorálok cégvezetőket.

Ez tehát az én „Miért”-em. Mi a Tiéd?

Könyvajánló:

 

Javaslat:

Ne rohanj a feladatokkal! Menj végig az itt felsorolt 3 lépésen, nézd meg Sinek videóját, olvasd el a könyvét, tanulj belőle!

Ne törődj az idő tényezővel! Persze adhatsz magadnak határidőt, de inkább legyen stabil az alap, mint hogy féligazságokra épüljön a Szeretetmárkád.

Ha szükséged van a személyes segítségemre

A fejezetek megírásánál az volt a legfontosabb szempontom, hogy önállóan is fel tudd építeni a Szeretetmárkádat. Persze vannak pillanatok, amikor jól jön egy külső szem vagy egy kontrol, ez esetben ajánlom a Marketing Mentor Programomat

Jóljárt Dávid

Fogalmazd meg a Miérted!

Azt gyanítom nincs ügyvezetőd és még nem a cég mindennapi vezetésétől hátérbe lépő tulajdonosként éled mindennapjaidat. Ha ez a feltételezés helytálló, akkor Te vagy a vállalkozásod alfája és omegája. Minden Tőled eredeztethető és minden hozzád vezethető vissza. Motiváltságod, iránymutatásod, döntéseid maximális hatással van a vásárálóidra, a munkatársaidra, a partnereidre, azaz a vállalkozásod teljes működésére és sikerességére.

Biztos vagyok abban, amikor elindítottad vállalkozásodat, tele voltál ambícióval, energiával, elszántsággal. Gyakran azt tapasztalom, hogy a cég fejlődésével, valamint a cégvezetők 8-10-15 vállalkozásukban eltöltött év után kicsit kiégnek és már nem tudják pontosan, miért csinálják az egészet.

Simon Sinek ennek témának szentelte „Kezdj a miérttel!” című könyvét. Én 2019-ben olvastam először, nekem nagyon betalált. Akkor 10. éve voltam vállalkozó és sajnos nem tudtam magamnak őszinte választ adni arra, miért vezetem a marketing ügynökségemet (Netchilli) vagy egyáltalán mi az, amiért felkelek nap, mint nap.

A helyzet fintora, hogy mikor hosszú ön-útkeresés és ön-újradefiniálás után megfogalmaztam a Miért-emet, megszüntettem a cégemet, mert rájöttem, nem a saját utamat járom. És lám, néhány hónap alatt radikálisan megváltozott az életem.

Ha kezdő vállalkozó vagy azért nélkülözhetetlen a Miért-ed tisztázása, hogy elindulhass. Meglegyenek ez első vásárlóid, legyenek megfelelő partnereid és ha már gazdaságilag ott tart a céged, fel tudd venni az első munkatársaidat. Ha már több éve működő vállalkozásod van és Szeretetmárkát akarsz építeni, akkor azért kiemelten fontos a mindenki számára egyértelmű

Miért, hogy megmaradjon a céged lendülete, a vásárlóid továbbra is elkötelezett és hűséges rajongói legyenek a márkádnak, valamint kizárólag olyan munkatársaid legyenek, akikkel el tudod érni üzleti céljaidat.

És van még valami…
Egy Szeretetmárka inspirál. Egy nem-Szeretetmárka manipulál. Mi a manipuláció? Árengedmény, megfélemlítés, extra mennyiségű plusz ajándék…stb. csak, hogy végre vásároljon valaki. Az Apple mikor vezetett be új terméket 20% árelőnnyel az első 100 vásárlónak? Az IKEA-ba sem az akciók miatt járnak az emberek, hanem álmokért. Chanel Nr. 5-ja még mindig az egyik legkelendőbb női parfüm. Nem azért, mert annyi plusz ajándékot kapsz hozzá.

A Szeretetmárkák azzal, hogy inspirálnak, erős vásárlói hűséget alakítanak ki. Próbálj meg egy hűséges és elkötelezett vásárlót elcsábítani a konkurensedtől! Esélyed sincs! Ám egy akcióval manipulált vásárló pontosan ugyanúgy fog elcsábulni a másik cég akciójától, mint a Tiédtől.

Mielőtt tovább olvasol, javaslom nézd meg Simon Sinek Miért-tel kapcsolatos videóját:

Feladat:

Fogalmazd meg és írd le 1-2 mondatban a Miért-edet!

Önellenőrzés:

Ha megvan a miérted…

1. Lefekvés előtt tedd fel magadnak a kérdést: Azért várom a holnap reggelt, mert … itt mondd el a Miértedet és a végén válaszolj 100%-ig őszintén magadnak IGEN-nel vagy NEM-mel. A Miérted akkor végleges, ha IGEN-nel válaszolsz. Javaslat: légy türelmes önmagaddal! Egyszerűnek tűnik, ám mégsem az. Sőt, lehet az egész életedet megváltoztatja.

2. Teszteld potenciális vásárlókon! Meséld el nekik miért csinálod a vállalkozásodat, miben hiszel és figyeld a reakciójukat. Ha online tevékenykedsz rakj össze egy Landing Page-t, ahol picivel részletesebben kifejted és mérd a feliratkozók számát. (Ezt tettem én is. Nekem a Szeretetmárka.hu oldalon jelenleg 17,2%-os a feliratkozási arányom. Ez mutatja, hogy százalékban vonzó a miértem másoknak. A scroll mélység például 50%, tehát ennyien olvassák végig a főoldalt.) Írj egy posztot a Facebookra és figyeld a reakciók számát. Elég beszédes adatok lesznek.

3. Mondd el a munkatársaidnak és nézd meg, ők hogyan reagálnak. Akiknek látod a csillogást és az elszántságot a szemében az a Te embered, akit viszont hidegen hagy, attól köszönj el! Aki nem tud – vagy nem akar – azonosulni a Miérteddel, azzal nem leszel képes Szeretetmárkát építeni.

Kis inspiráció:

Kis inspiráció. Megosztom Veled a saját Miértemet, hátha ihletet tudsz meríteni belőle.

Imádom boldoggá tenni az embereket olyan termékekkel, amelyek megvásárlásával egy csipet törődést, gondoskodást, életérzést, önmegvalósulást, mosolyt, énidőt adnak a vásárlóiknak. Mivel saját termék elkészítésére nincs tehetségem, ezért segítem a marketing fejlesztését azoknak a cégeknek, akik rendelkeznek ilyen termékkel és így lehetőségem van kiteljesedni.

Ezért dolgozom interim marketing vezetőként jelenleg 2 cégben, valamint marketing-mentorálok cégvezetőket.

Ez tehát az én „Miért”-em. Mi a Tiéd?

Könyvajánló:

Javaslat:

Ne rohanj a feladatokkal! Menj végig az itt felsorolt 3 lépésen, nézd meg Sinek videóját, olvasd el a könyvét, tanulj belőle!

Ne törődj az idő tényezővel! Persze adhatsz magadnak határidőt, de inkább legyen stabil az alap, mint hogy féligazságokra épüljön a Szeretetmárkád.

Ha szükséged van a személyes segítségemre

A fejezetek megírásánál az volt a legfontosabb szempontom, hogy önállóan is fel tudd építeni a Szeretetmárkádat. Persze vannak pillanatok, amikor jól jön egy külső szem vagy egy kontrol, ez esetben ajánlom a Marketing Mentor Programomat

Jóljárt Dávid